Založ si blog

Operný spev

Volám sa Dominika Jankulová a v tomto článku by so Vám chcela priblížiť svet vážnej hudby. Mnohí nechcú na operu čo i len pomyslieť ,ale prečo?Viacerí si povedia: „to škriekanie ja nemusím“ , no ani si neuvedomujú koľko je za tým “ škriekaním“ driny. Ja už ako 4-ročná som začala spievať na verejných koncertoch ako amatérka.Neskôr ma rodičia prihlásili do ZUš v Partizánskom ,kde mi moja pani učiteľka otvorila dvere do opery, za čo jej veľmi ďakujem. Ja viem, že opera nie je ľahký druh hudby- je náročná nielen pre jej interpretov ale aj pre diváka, pretože pri opere je dôležitá sústredenosť, aby sme pochopili podstatu deja.Opera je ťažká na techniku dýchania, práce s bránicou a tvorenie tónov, či už pre ženské alebo mužské hlasy. Pani učiteľka ma hneď na začiatku upozorňovala, že to bude dlhá a náročná cesta , ale ja sa nevzdávam , pretože už minulý rok na Vianoce sa mi splnil sen a mohla som si zaspievať sólovú pieseň s názvom Vedrai carino  s doprovodom orchestra, v ktorom ma doprevádzal aj hustista, ktorý účinkoval aj v Nemecku. Bol to pre mňa obrovský zážitok a hlavne skúsenosť.Mojimi životnými vzormi sú Andrea Bocceli, Josh Groban a sopránistka Cecília Bartoli a teraz to možno vyznie zvláštne ,ale aj Tarja Turunen. Tarja sa venuje metálu ,ale metál je druh hudby, ktorý je úzko spätý s operou.Tarja dokonca naspievala rôzne operné árie a študovala v „Sibelius Acamy“, ďalej účinkovala v skupine Nightwish . Ďalej na sebe pracujem a verím, že sa mi podarí dostať na VŠMU  a zaspievať si v Slovenskom Národnom Divadle.

Vladimír Pčolinský

Súdny proces v kauze exšéfa SIS Pčolinského by sa mal začať 30. mája

29.04.2024 15:20

Pôvodné obvinenie Pčolinského zrušila Generálna prokuratúra SR

polícia, nehoda, motorka, kuriér

Namiesto brzdy šliapol na plyn. Motocyklista v Bratislave vpálil do pizzerie, zranil dve ženy

29.04.2024 15:06

K udalosti došlo v pondelok pred 11.30 h na Povrazníckej ulici.

Si Ťin-pching

Čínsky prezident Si Ťin-pching pricestuje 8. mája na štátnu návštevu Maďarska

29.04.2024 14:49

Čínska hlava štátu bude rokovať so Sulyokom a Orbánom o bilaterálnych politických, ekonomických a medzinárodných otázkach.

Petr Pavel

Český prezident Pavel podpísal partnerstvá pre páry rovnakého pohlavia

29.04.2024 14:29

Pri osvojovaní detí sa na nich budú vzťahovať isté obmedzenia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2819x
Priemerná čítanosť článkov: 2819x

Autor blogu

Kategórie

Archív